Please select a page for the Contact Slideout in Theme Options > Header Options

Czy dieta twojego przedszkolaka jest wartościowa?

Czy dieta twojego przedszkolaka jest wartościowa?
3 lipca 2018 Redakcja DZIECI

Chcesz, by dieta Twojego dziecka była zdrowa i pełna wartościowych składników odżywczych? Sprawdź, jakich produktów lepiej nie podawać przedszkolakowi.
Aby posiłki dziecka były zdrowe, powinny dostarcza mu podstawowych składników odżywczych: węglowodanów, tłuszczów, białka, witamin oraz składników mineralnych. W diecie dziecka powinny zatem znaleźć się produkty ze wszystkich grup: warzywa, owoce, produkty zbożowe, mleczne, mięso i ryby. Są jednak takie produkty, których lepiej dziecku nie podawać lub zadbać o to, by w jego menu pojawiały się okazjonalnie.

Tego lepiej nie podawaj dziecku:

1. Słodycze – upodobania do słodkiego to coś naturalnego. Warto jednak pamiętać, by tych upodobań w dziecku nie wzmacniać. Zbyt duża liczba słodkości w diecie dziecka może doprowadzić do wielu przykrych konsekwencji np. nadwagi czy obniżenia apetytu. Kiedy chcemy dostarczyć dziecku słodkiego smaku sięgajmy po owoce, które dostarczą potrzebnych dziecku witamin.

2. Słone przekąski – a właściwie konserwanty i tłuszcze nasycone. Chipsy, paluszki, precelki to jedne z ulubionych przysmaków nie tylko dorosłych ale też dzieci. Warto zamiast nich na podwieczorek wybrać np. warzywa pokrojone w słupki, owoce czy produkty mleczne.

3. Słodkie napoje gazowane – kolorowe i zachęcające zawierają „puste” kalorie, konserwanty, barwniki, cukier, słodziki. Najlepsza dla dziecka jest woda. Warto nauczyć dziecko nawyku sięgania po wodę. Pamiętaj, by dziecko zawsze ze sobą zabierało wodę do przedszkola.