Please select a page for the Contact Slideout in Theme Options > Header Options

Wakacyjny talerz pełen zdrowia

Wakacyjny talerz pełen zdrowia
2 lipca 2019 Redakcja DZIECI

Zbilansowana dieta na lato dla dobrego samopoczucia i pięknego wyglądu.

Lato przywitało nas w tym roku wyjątkowo ciepło, szczodrze obdarzając słońcem. Niestety funkcjonowanie w wysokich temperaturach jest sporym wyzwaniem dla organizmu, a zwłaszcza dla skóry, która ma bezpośredni kontakt z promieniami słonecznymi. Wspomóc w zachowaniu dobrego samopoczucia i doskonałego wyglądu może zbilansowana dieta, pełna warzyw i owoców, wzbogacona nienasyconymi kwasami tłuszczowymi z grupy Omega.

Co warto spożywać latem?
Szklanka wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny to napój, który powinien towarzyszyć nam podczas upałów. Nie chodzi tylko o nawodnienie, ale także o dostarczenie organizmowi witaminy C oraz flawonoidów, które są sprzymierzeńcami pięknej, gładkiej i napiętej skóry. Możesz też sięgnąć po pomarańcze i grejpfruty – cytrusy są bogatym źródłem witaminy C. Świetnym dodatkiem do drugiego śniadania jest kiwi – owoc pełen żelaza, potasu, cynku, magnezu, a także cenne źródło witaminy C i E. Włączając kiwi do codziennej diety, lepiej zadbamy o stan skóry. Jeśli chcemy dostarczyć organizmowi witaminę A, uzupełnijmy jadłospis o brokuły, szpinak oraz marchewkę. Dzięki nim skóra będzie silna i zdrowa. Z kolei banany, będące źródłem cennego potasu, zapewnią cerze zdrowy blask i odpowiednie nawilżenie. Aby zapobiec pojawieniu się przedwczesnych oznak starzenia, sięgajmy po jagody – za jakiś czas powinny być dostępne na ryneczkach. Zanim sezon się skończy, nie żałujmy sobie truskawek. Te pyszne owoce są źródłem antyoksydantów zwalczających wolne rodniki. Podobnie jak winogrona, które wspierają skórę w zachowaniu pięknego wyglądu.

„Witaminy zawarte w pożywieniu są bardzo istotne w codziennej diecie, ale nie należy zapominać także o prozdrowotnych właściwościach kwasów Omega-3,-6,-9. Nie zawsze posiłki mogą pokryć nasze zapotrzebowanie na nienasycone kwasy tłuszczowe. Wtedy warto sięgnąć po suplement diety, który dostarczy nam ich dzienną dawkę” – wyjaśnia dr n.med. Edyta Blus.

Właśnie takim preparatem stanowiącym źródło łatwo przyswajalnych kwasów omega jest EstroVita Skin. Suplement ten stanowi świetne uzupełnienie owocowych koktajli czy sałatek, gdyż jest bogaty w kwasy tłuszczowe z grupy Omega oraz zawiera witaminy A, D i E, korzystne dla kondycji skóry. EstroVitę Skin można spożywać osobno lub dodawać do codziennych przekąsek i potraw, aby wzmocnić swoją cerę, zapewnić jej odpowiednie napięcie i opóźnić symptomy starzenia organizmu. Dzięki temu w wakacje będziemy cieszyć się doskonałym samopoczuciem i pięknym, zdrowym wyglądem.

Jakie produkty nie sprawdzą się podczas upałów?
Wydawać by się mogło, że słodkie przekąski, takie jak batony czy czekoladki, dodają dużo energii. Jednak w upalne dni, gdy organizm i tak jest osłabiony, nadmiar cukrów prostych powoduje krótkie ożywienie, a następnie senność i zjazd energetyczny. Równie niewskazane jest spożywanie dań typu fast food. Są tłuste, często smażone na olejach niskiej jakości, przez co są ciężkostrawne. Układ trawienny, dodatkowo obciążony upałami, musi spożytkować więcej energii, aby spalić potężną dawkę kalorii. Podczas tego procesu wyraźnie wzrasta temperatura ciała. Podobnie jest ze słodkimi dodatkami do ciast i deserów – z bitą śmietaną w roli głównej. Zwłaszcza ta przygotowywana na bazie naturalnej śmietany szybko ulega psuciu na słońcu. A stąd już tylko krok do bólu brzucha i zatrucia pokarmowego.

Wśród produktów niezalecanych do spożywania w upalne dni znajduje się też majonez. Analogicznie jak bita śmietana, błyskawicznie psuje się w wysokich temperaturach, a zawartość jaj stanowi poważne zagrożenie zachorowania na salmonellozę. Letnie dni sprzyjają organizacji plenerowych imprez w gronie najbliższych, których centrum stanowi grill. Warunki, w jakich odbywają się spotkania, często nie pozwalają na odpowiednie przechowywanie mięsa. Tymczasem wystarczy krótki czas ekspozycji mięsa na słońce, aby zaczęło się psuć i być pożywką dla groźnych bakterii, między innymi jadu kiełbasianego. Zwracajmy więc uwagę na to, jak przechowujemy i przyrządzamy mięso, szczególnie wieprzowinę. Wszystkie powyższe produkty nie sprzyjają także naszej cerze, która może na tego typu dietę reagować nadmiernym wydzielaniem sebum, podrażnieniami i zaczerwienianiami.

Więcej informacji na www.estrovita.pl

Kontakt:
Kamila Górecka-Kirwiel
Communication Lab
M: (+48) 501 611 648
kamila@commulab.pl