Please select a page for the Contact Slideout in Theme Options > Header Options

Wychowuj aktywnie! Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna dla rodziców „AKTYWNI OD DZIECKA”

Wychowuj aktywnie! Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna dla rodziców „AKTYWNI OD DZIECKA”
5 grudnia 2019 Redakcja DZIECI

Jak wynika z badań, aż 80 proc. dzieci w Polsce nie spełnia kryteriów Światowej Organizacji Zdrowia dotyczących codziennej, godzinnej aktywności ruchowej.* Za to 63 proc. regularnie ogląda telewizję – średnio 1 godzinę i 23 minuty dziennie w dni robocze oraz 1 godzinę i 43 minuty dziennie w weekendy. Jeśli dodamy do tego korzystanie z innych mediów, np. granie na komputerach lub konsolach, korzystanie z aplikacji mobilnych czy oglądanie video w Internecie, okazuje się, że dzieci w cyfrowym świecie spędzają niemal dwie godziny dziennie w dni robocze i ponad 2 godziny i 40 minut dziennie w weekendy.** Sytuację chcą zmienić organizatorzy kampanii informacyjnej AKTYWNI OD DZIECKA, którzy za cel postawili sobie przede wszystkim edukowanie… rodziców. W ramach akcji zostały również przygotowane książeczki-cegiełki „Odkrywam swoje sportowe pasje”. Całkowity dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na wsparcie podopiecznych Fundacji Niezwyciężony, której celem jest propagowanie wśród dzieci i młodzieży sportu oraz pomoc w trudnych sytuacjach życiowych. Do wsparcia kampanii organizatorzy zapraszają również firmy z całej Polski, którym oferują możliwość nabycia książeczek z własnym logo. Szczegóły na stronie www.aktywnioddziecka.pl

Kluczowym celem kampanii AKTYWNI OD DZIECKA jest zwrócenie uwagi osób dorosłych na rolę ruchu w prawidłowym rozwoju nie tylko fizycznym, ale również psychicznym i emocjonalnym najmłodszych. Według organizatorów akcji to głównie na opiekunach  – m.in. rodzicach i dziadkach – spoczywa odpowiedzialność za zachęcanie i inspirowanie dzieci do podejmowania aktywności o charakterze ruchowym.

Często zapominamy, jak ważne dla prawidłowego rozwoju zdrowego organizmu i kształtowania pozytywnych cech charakteru są sport i aktywność fizyczna. Żyjemy w czasach, kiedy komputer, telewizor czy tablet są dla naszych dzieci alternatywą dla ruchu i zabawy z rówieśnikami. Zabiegani i zapracowani, mamy skłonność do przenoszenia odpowiedzialności za prawidłowy rozwój naszych pociech  na placówki oświatowe, takie jak szkoły czy przedszkola. Pamiętajmy jednak, że to przede wszystkim rodzic jest dla dziecka drogowskazem i to jego rolą jest kształtowanie w nim pozytywnych wzorców oraz zachęcanie do aktywności już od najmłodszych lat – mówi Joanna Skoczeń, prezes zarządu VanityStyle, firmy, która zainicjowała kampanię AKTYWNI OD DZIECKA.

Czym skorupka za młodu nasiąknie…

W ramach kampanii została przygotowana informacyjna strona internetowa www.aktywnioddziecka.pl, z której rodzice będą mogli dowiedzieć się, jak ruch wpływa na rozwój psychofizyczny dzieci. Zawarte w serwisie artykuły, inspiracje i porady ekspertów pomogą im także w przyjazny sposób zachęcić swoje pociechy do uprawiania sportu i podejmowania aktywności o charakterze ruchowym.

Jak wynika z badania Global Matrix 3.0 Polska, pod względem aktywności dzieci, zajmuje razem z Niemcami, Danią i Estonią przedostatnie miejsce spośród 17 badanych pod tym kątem krajów europejskich. Bogactwo rozrywek multimedialnych sprawia, że rodzicom coraz trudniej jest zachęcić swoje pociechy do ruchu. Nie chodzi tylko o zorganizowane zajęcia sportowe, z których – jak pokazują statystyki – korzysta w Polsce jedynie niecałe 20 proc. dzieci, ale również o zabawy na świeżym powietrzu, jazdę na rowerze czy gry i zabawy zespołowe z rówieśnikami – zaznacza Joanna Skoczeń. – Dlatego właśnie przygotowaliśmy portal aktywnioddziecka.pl, który ma być wsparciem dla rodziców i opiekunów oraz stworzyliśmy książeczki-cegiełki „Odkrywam swoje sportowe pasje” będące świetnym materiałem zarówno do edukacji, jak i zabawy z dzieckiem. Do ich kupna zapraszamy zarówno osoby indywidualne,  a także  firmy, którym proponujemy książeczki z własnymi logotypami i informacją o wsparciu kampanii – dodaje.

Trzy książeczki adresowane do dzieci w wieku 3-4, 5-7 oraz 8-9 lat zostały stworzone pod nadzorem merytorycznym psycholog Agnieszki Opach. W każdej z nich, na 16 stronach, zostały zawarte ciekawe propozycje gier i zabaw, opowiastki, kolorowanki i łamigłówki, a także inspiracje dla rodziców, jak aktywnie spędzać czas z dziećmi. Bohater książeczek – Miś Sportuś prezentuje w angażujący sposób najmłodszym różne aktywności, pokazując, że sport może być świetną zabawą i doskonałą formą spędzania czasu z rówieśnikami. Koszt jednej cegiełki to tylko 15 złotych. Całkowity dochód ze sprzedaży książeczek zostanie przekazany na wsparcie najmłodszych podopiecznych Fundacji Niezwyciężony, którzy ze względu na pochodzenie z rodzin no niskim statusie materialnym, często nie mogliby realizować swoich sportowych pasji. Cegiełki można nabyć za pośrednictwem strony kampanii.